Tevreden over Heerlen STAND-BY!

In januari hebben we 1200 enquêtes verstuurd naar mensen die in 2021 een traject hebben gevolgd bij STAND-BY!; 10% heeft gereageerd. Van deze groep hebben we 10 mensen telefonisch benaderd om wat dieper op de vragen in te kunnen gaan.

Omdat we graag een effectmeting wilden houden hebben we voor 2021 gekozen voor de laagdrempelige enquête-methode. In de voorgaande jaren hebben we de effectencalculator toegepast. Dit is een diepgaander onderzoek onder een klein aantal mensen. Het landelijk WMO- cliëntonderzoek heeft in 2021 anders vorm gekregen. Omdat de precieze invulling hiervan pas laat in het jaar duidelijk werd, konden we hier nog niet op aansluiten.

Tevreden cliënten

Heerlen STAND-BY! heeft een 7 gescoord op cliënttevredenheid.

Bijna 8 op de 10 mensen die in 2021 een (kort of lang) traject hebben gehad bij STAND-BY!, is tevreden. Ruim de helft geeft zelfs een 8 of hoger! Slechts een zeer klein deel van de cliënten is over de hele lijn zeer ontevreden.

Uit het cliënttevredenheidsonderzoek bleek dat mensen het vooral belangrijk vinden dat onze medewerkers duidelijkheid zijn. Maar ook dat ze snel geholpen worden. Deze twee punten vinden wij zelf ook belangrijk en staan bij ons voorop.

Bekendheid Heeren STAND-BY!

Nog niet iedere cliënt weet precies waar Heerlen STAND-BY! voor staat, en voor welke hulpvragen of welk aanbod men bij ons terecht kan. Het is natuurlijk belangrijk dat zij dit wel weten. Daarom gaan we cliëntmappen maken, zodat straks iedere nieuwe cliënt een compleet pakket aan informatie krijgt.

Een plan

Wij vinden gelijkwaardigheid heel belangrijk. Daarom vragen we de burger om zelf doelen te stellen voor het traject, en maken we samen een plan. Nu zijn er nog te weinig mensen die aangeven dat er een gezamenlijk plan is gemaakt (38% geeft aan dat dit plan samen is gemaakt, en 19% herkent dit gedeeltelijk). Ook dit is iets waar we aandacht aan gaan besteden. Het doel is dat in de toekomst meer mensen een plan (op maat) krijgen.

Pluim voor onze medewerkers

Bijna alle mensen die de enquête hebben ingevuld geven aan dat zij met respect behandeld worden door onze medewerker. 82% onderschrijft dit volledig en 11% gedeeltelijk.

Zeven procent van de burgers herkent dit niet. Dat is jammer. We gaan onderzoeken of we dit aantal omlaag kunnen brengen. Bijvoorbeeld door nog duidelijker en directer te zijn.

Wilt u meer weten over de uitkomsten van het cliënttevredenheidsonderzoek? Dan kunt u een mail sturen naar: kwaliteit@heerlenstandby.nl.

Blijf op de hoogte, abonneer jezelf op onze nieuwsbrief.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *