Sensoor gaat verder als Luisterlijn

Op 12 december onthulde Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Beatrix, in Beeld en Geluid te Hilversum, de nieuwe naam van Sensoor: de Luisterlijn. Deze naam legt uit wat het belangrijkste is in de gesprekken die via de Luisterlijn worden gevoerd, namelijk luisteren.

 

Nieuwe naam dringend nodig

In de WMO is opgenomen dat er voor elke Nederlander 24/7 een anoniem luisterend oor moet zijn. Daarvoor is een aansprekende, toegankelijke en herkenbare naam nodig: de Luisterlijn. Deze nieuwe naam is begrijpelijk voor elke Nederlander. Zo wordt het nog makkelijker om mensen te bereiken die behoefte hebben aan een luisterend oor. Ondanks het feit dat de Luisterlijn jaarlijks al 450.000 oproepen krijgt, is de verwachting dat de naamsverandering voor een grote stijging in het aantal contacten gaat zorgen. Van mensen die kampen met zaken als psychische problemen, eenzaamheid, verdriet of andere zorgen. Zij willen een goed gesprek per telefoon, chat of e-mail met een van de 1500 getrainde vrijwilligers van de Luisterlijn.

Kijk voor meer informatie op www.luisterlijn.nl.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *